🎉 فصل اول دوره جامع متریال دیزاین اندروید 2019 با 30% تخفیف استثنایی 🎉

۰۳ کار با محیط بسیار حرفه ای Graph Editor برای انیمیت اجسام

آموزش پروژه محور ساخت صحنه موشن گرافیک

کار با محیط بسیار حرفه ای Graph Editor برای انیمیت اجسام (حرکت آهسته و یا سریع آن ها در هر ثانیه)

برای انیمیت یا به عبارتی جابجایی نرم اجسام در افترافکتز حالت های پیش فرضی همچون مثال های زیر  وجود دارد بهتر است بررسی اجمالی نسبت به آنها داشته باشیم با من همراه باشید:

1. Easy Ease

کاربرد اصلی این گزینه در نمودار یا دیاگرام انیمیشن مشخص میشود. با یک مثال آن را شرح میدهم.
فرض کنید که ما Position یک لایه را با دو Key Frame متحرک سازی کردیم اگر در حالت عادی به نمودار این حرکت دقت کنیم شیب تغییرات این نمودار به صورت ثابت هست و طبیعتا مقدار ثابتی را هم دارد که در این حالت سرعت تحرک لایه ی ما در انیمیشن به صورت خطی با سرعت یکنواخت هست به عبارت دیگر سرعت ابتدا و انتها و همچنین بازه ی میانیه حرکت به یک میزان هست...

اما اگر از Easy Ease استفاده کنیم خواهیم دید که نمودار حرکتی به صورت منحنی خواهد بود و دیگر در طول مسیر این نمودار، شیب ثابت نیست که به این معنی هست که با توجه به تغییر شیب در طول نمودار سرعت انیمیشن هم تغییر خواهد کرد، به این صورت که سرعت در بازه ی زمانی میانی بیشتر از شروع و خاتمه ی حرکت هست. ( و یا برعکس، چرا که این تغییرات سرعت بستگی به شکل نمودار دارد)

 

2. Extreme Ease

اگر با استفاده از بازو های تعبیه شده برای هر کیفریم شکلی شبیه به حرف S در بیاوریم از این حالت برای حرکتی صاف و در عین حال آرام استفاده کنید.

3. Explode Out (& Ease In)

اگر با استفاده از اهرم های کیفریم حالتی شبیه به تصویر زیر بسازید جابجایی از حالت سریع تبدیل به حالت خطی و صاف می شود و سپس به آرامی به مقصد (کیفریم بعدی )  می رسد.

4. Ease Out and Accelerate Into the Wall

اگر با استفاده از اهرم های کیفریم حالتی شبیه به تصویر زیر بسازید جابجایی از حالت آهسته تبدیل به حالت خطی و صاف می شود و سپس سریع خواهد بود.

پس تا الان البته با مطالعه موارد بالا از اهمیت این محیط آگاه شدید و یادگیری آن از واجبات است برای خودتان حالت های دیگر را مورد آزمایش قرار دهید و خروجی را بررسی نمایید تا بتوانید جابجایی های زیباتری بسازید.

با کمک این محیط میتوانیم سرعت حرکت اجسام رو به صورت کامل تنظیم کنیم.

مثلا جسمی داریم که میخوایم اول آرام حرکت کند سپس خیلی سریع شود و دوباره در انتها آهسته شود. این کار را با چند کی فریم میتونیم انجام بدهیم ولی در محیط Graph Editor این حرکت رو خیلی بهتر و حرفه ای میتونیم درست کنیم.

این قسمت و این دوره را لطفاً و حتماً جدی گوش دهید چرا که در دوره های بعدی (انشاءالله) به این موارد احتیاج خواهم داشت به همه دوستانی که در زمینه موشن گرافیک فعالیت میکنند این آموزش رو پیشنهاد میکنم.

برای مشاهده ویدیو معرفی دوره کلیک کنید 

تنها پشتبیانی شما از من نظرات شماست پس منتظر نظرات شما درقسمت دیدگاه ها هستم.


کلیدواژه: موشن گرافیک افترافکتز After Effects MotionGraphic آموزش پروژه محور موشن گرافیک

ارسال دیدگاه:
برای ارسال دیگاه باید به سیستم وارد شوید و یا ثبت نام کنید. ثبت نام چند لحظه بیشتر زمان شما را نمیگیرد.