تهیه پیش‌فروش دوره «آموزش تکمیلی و پروژه محور Spring Boot» با ۳۵% تخفیف - فقط تا ۱۳ شهریور 

موارد جدید VR/AR در Google I/O 2019 کدامند؟

چهارشنبه ۰۸ خرداد ۹۸ توسط فاطمه بهاروند

در چند سال اخیر گوگل بخش خاصی از کنفرانس I/O را به AR و VR اختصاص می دهد. این موضوع زمانی شروع شد که گوگل به طور اتفاقی در نتیجه ی 20 درصد پروژه ها با خطای سرویس Cardboard برای توسعه دهندگان مواجه شد و پس از آن نیز به شدت افزایش یافت. اکنون گوگل منبع قدرتمند و کاملی از AR و VR است و با مطرح کردن قهرمانان Marvel به شما در کنار برنامه دوربین Pixel و چندین برنامه VR محبوب جهان که در خانه توسعه یافته اند تکمیل شده است.

اگرچه امسال AR و VR بخش خاصی از کنفرانس را در اختیار نداشتند و کلی باور(Clay Bavor) استیج را برای اعلام موارد جدید و درخشان در دست نگرفت، اما مطالعه برخی از عناوین سبب شک در مورد هدف گوگل برای آینده ی AR و VR می شود و حقیقت این است که ما شاهد یکپارچگی در یک مقیاس منطبق با روزهای اولیه ی دستیار گوگل هستیم.

تقویت همه چیز در همه جا

در محل برگزاری گوگل I/O هیچگاه حد فاصلی جلوی نشان بزرگ I/O که در خارج از دروازه قرار دارد وجود نداشته است. هرکسی می توانست با این نشان بزرگ عکس بگیرد اما امسال متفاوت بود. امسال کارکنان گوگل منتظر بودند تا به شما کمک کنند عکس های AR خاص با این نشان بگیرید و شما را تشویق می کردند که هنگام عکس گرفتن به هوا بپرید و بدین طریق می توانستید نسخه ای تماشایی از نشان را که شما در آن قرار دارید ببینید.

AR در همه جای کنفرانس I/O امسال حضور داشت و بخشی از چندین قسمت کنفرانس به شمار می آمد که از جمله ی آن می توان به آوردن AR به Google Search و Map برای هدایت و راهنمایی اشاره کرد. فضای نمایشی AR شلوغ نبود چرا که مردم از ایستگاهی به ایستگاه دیگر می رفتند تا تجارب جدیدی کسب کنند.

اکثر این نمونه های نمایشی مواردی هستند که پیش از این دیده ایم و تنها کمی بهبود داده شده بودند. برای مثال هنگامی که لیزرها بر روی چشمان و گوشه های دهان شما قرار می گیرند و صفحه باز می شود میتوانید پیشرفت های ردیابی چهره را درک نمایید. بر عکس روی صفحه کلیک کنید و نسخه ی عظیمی از چیزهایی برای زندگی را در مقابل خود مشاهده نمایید. از طریق تلفن خود بر روی باغی رنگارنگ کلیک کنید گل های جدیدی ظاهر می شوند(شما میتوانید با مشاهده ی گیف های موجود در مقاله مفهوم نمونه های نماشی نام برده شده را بیشتر درک کنید)، همه می توانند به وسیله ی تلفن های همراه خود هر آنچه که شما می بینید را مشاهده کنند. این موارد همگی اطلاعیه هایی بودند که در گذشته شاهد آن بوده ایم مانند cloud anchors و نقشه برداری از چهره و نمایش AR در کروم.

به نظر من فقدان یک خبر درخشان جدید در اینجا نسبت به این ادغام عظیم اهمیت کمتری داشت. شما می توانید به دوربین Pixel لبخند بزنید، برنامه متوجه می شود که برای گرفتن یک عکس باید شمارش معکوس خود را آغاز نماید. زمانی که در حال قدم زدن هستید گوگل مپ علائم راهنمایی بزرگ و قابل روئیتی را در مقابل شما ظاهر می سازد و بدین وسیله شما می توانید به سادگی هر چه تمام تر مسیر خود را بیابید. حتی نقشه های I/O که در طول کنفرانس پخش شدند به شما اجازه می دادند تا با استفاده از گوشی خود از آن ها کمک گرفته و اشاره گرها و راهنماها را در هر جایی ببینید تا حرکت و جا به جایی آسان تر شود.

خط پایین اینجا می تواند واضح تر باشد. گوگل سرمایه گذاری زیادی در ساخت AR شگفت انگیز کرده است و توسعه دهندگان را قادر به ساخت کارهایی مشابه نموده است، شما می توانید انتظار ادغام به مراتب بیشتری با بسیاری از محصولات گوگل و بسیاری از برنامه های Play Store با ویژگی های مشابه آن داشته باشید.

تقریبا هیچ اشاره ای به VR وجود نداشت

Cardboard آمد و رفت(ظاهرا شما نایت تندو(یک بازی ساخته شده بر اساس برنامه تلویزیونی) هستید) و Daydream Standalone به همان عنوان Oculus که با Go و Quest همراه است، دست نیافته است. Pixel 3a گوگل به علت نگرانی های عملکردی از Daydream خارج نخواهد شد. پس VR در گوگل مرده است، درست است؟

نه...!

گوگل هرگز عمیقا در اکوسیستم VR ادغام نشده است همان طور که اکنون نیز اینچنین است، در حال حاضر فقط در زمینه سخت افزار VR درستی ندارد. Title Brash که بدون شک یکی از محبوب ترین برنامه های نقاشی در هر رسانه ای است، پس از دیدن موفقیت های فوق العاده در فروشگاه های VR دسکتاپ به Oculus Quest می آید، آزمایشگاه های Owlchemy که متعلق به گوگل است تنها عواقب دیدنی و جذاب را با Job Simulator فوق العاده محبوب خود منتشر کرد و در حال حاضر در فروشگاه ها خیلی خوب عمل می کند. از این گذشته در اینجا Google Earth VR و YouTube VR نیز وجود دارند که دارای تجارب VR بسیار مطلوب بر روی سیستم های با دسترسی هستند.

واضح است که تیم VR گوگل هنوز تلاش چندانی برای آن انجام نمی دهند.

Daydream ممکن است اکنون به عنوان پیش زمینه ی طرح های گوگل قرار نگیرد اما گوگل خود در هر پلتفرم VR که در حال حاضر در دست عموم قرار دارد در دسترس است. بسیاری از کارهایی که این تیم روزانه برای VR انجام می دهد سبب حرکت رو به رشد آن می شود، در مقابل آزمایشگاه های Owlchemy مردم عمدتا مسئول بسیاری از ابزارهایی هستند که در جریان یک بازی VR از آن استفاده می شود و در ادامه میتواند محبوبیت فوق العاده ای داشته باشد.

آیا این موضوع بدین معناست که گوگل دست از سخت افزار کشیده و تنها بر روی تجربیات تمرکز خواهد کرد؟ من روی هیچکدام از این دو مورد حساب نمی کنم. اخیرا در صحبتی با اسکات استین کارمند Cnet داشتم گفت کلی باور(Clay Bavor) موضوع را روشن نموده و قید کرده که همه چیز در سرزمین VR زنده و خوب است.

"در مورد دستگاه های سخت افزاری ما بیشتر در حالت تحقیق و توسعه و ساخت شمایل اولیه آن هستیم و نیاز داریم تا بتوانیم با هم همکاری نموده و برخی تجربیات قانع کننده را ایجاد نماییم."

از این رو برخی مواردی که ممکن است در انظار عموم متوقف شوند تیم VR همچنان بر روی آن کار می کند.

برای یک سال سرگرم کننده آماده باشید

ساعت، شروع به شمارش معکوس برای گوگل I/O بعدی کرده است، در حالی که احتمالا امسال شاهد AR بیشتری در گوشی های همراه در مقایسه با VR بر روی هدست های اختصاصی هستیم، هیجانات بسیاری برای این دسته محصولات وجود دارد. همچون ماکروسافت، گوگل نیز چشم انداز دراز مدت دارد که در آن AR و AV تقریبا در میانه راه قرار دارند با یک مجموعه کامل از بهبود تجربیات با کیفیت AR و AV و آماده برای هرکسی که عاشق آن است. گوگل که همچنان در این صنعت در حال رشد، دست آوردهایی خواهد داشت.


کلیدواژه: AR VR گوگل کنفرانس گوگل گوگل 2019 io19 io 2019

منابع: www.androidcentral.com

دیدگاه ها:
حسین
۲ ماه قبل
reply
ممنون بابت تولید محتوا :)
پشتیبانی آرکادمی
۲ ماه قبل در پاسخ به حسین
reply
ممنون از شما بابت همراهی همیشگیتون
ارسال دیدگاه:
برای ارسال دیگاه باید به سیستم وارد شوید و یا ثبت نام کنید. ثبت نام چند لحظه بیشتر زمان شما را نمیگیرد.